De toekomst is aan de jeugd

De jeugd van tegenwoordig ...

Het is wellicht één van de meest terugkerende uitspraken. Elke generatie maakt er zich schuldig aan. De jeugd van tegenwoordig is lui, heeft slechte manieren, heeft lak aan gezag en kent geen normen en waarden meer. Niets is minder waar. Ja, jongeren staat anders in het leven dat pakweg twintig jaar geleden maar dat hoeft niet per se als negatief ervaren te worden.

Jongeren moeten zich staande weten te houden in een snel evoluerende maatschappij waarin waarden en normen elke dag opnieuw ter discussie staan. Ze staan daardoor kritscher in het leven en durven vragen stellen bij bepaalde maatschappelijke fenomenen. Hierdoor staan jongeren sterker in hun schoenen en dat is nodig. Nodig om de toekomst, hun toekomst mee vorm te geven.

JONGCD&V is de jongerenorganisatie van onze partij. Door middel van discussies met mensen en organisaties gaan onze jongeren op zoek naar nieuwe ideeën. Ze vormen antwoorden op de maatschappelijke uitdagingen van vandaag en morgen.