Samen Maarkedal maken

Politiek ten dienste van het volk. Velen voelen dit vandaag niet meer zo aan. Maar het gaat wel degelijk over uw levenskwaliteit, uw geborgenheid en de samenleving waar u deel van uitmaakt. Politiek mag niet gaan over het eigen grote gelijk, ze moet bruggen bouwen, compromissen zoeken en participatie aanmoedigen. Goed beleid bestaat niet zonder U, alles begint lokaal!

De rode draad in onze visie is identiteit en eigenheid. Wij zijn Maarkedaller door het supporteren voor de lokale voetbalclub, door te participeren in de jeugdvereniging onder de eigen kerktoren, door onze kinderen in onze eigen gemeente naar school te sturen en door producten te kopen bij onze lokale handelaars en landbouwers. Het gemeentebestuur moet zich wat dat betreft nederig én tegelijkertijd ambitieus opstellen, de dialoog zoeken en identiteitsbeleving laten floreren.

Het plattelandskarakter van Maarkedal vraagt ook om een specifiek beleid. Zo moeten we er alles aan doen om de toekomst van de lokale landbouw veilig te stellen zodat de Maarkedalse identiteit verder gevrijwaard kan worden. Een beleid op maat van de gemeente, gebaseerd op een gezonde realiteitszin die zekerheid biedt op lange termijn. Alleen zo kunnen we onze gezinnen en bedrijven een mooi toekomstperspectief bieden.

Wij geloven in een samenleving waar iedereen thuishoort, waar iedereen een plaats heeft, én waar iedereen, met zijn eigen talenten en gebreken, meetelt.  We geloven dat wie de brug tussen politiek, middenveld en burger slaat, de voltallige samenleving meekrijgt. Alleen zo geraak je vooruit!

Met CD&V Vooruit willen wij daar het verlengstuk van zijn. Het is een project waarin verjonging en verruiming een belangrijke rol spelen, maar wel met respect voor de waarden en normen waar een partij als CD&V altijd voor gestaan heeft. Ik presenteer u een ploeg met een gezonde mix van ervaring, jeugdig talent en nieuw bloed, stuk voor stuk mensen met een hart voor onze mooie gemeente.

Binnenkort is het aan U. Dan bepaalt U mee welke weg we opgaan in Maarkedal. Laten we samen op weg gaan en kies voor de Weg Vooruit!

Wij zijn er klaar voor, afspraak op 14 oktober?

Simon Van Quickelberghe

Lijsttrekker CD&V Vooruit