Marc Bauwens trekt de kaart van Verjonging en Verruiming. Hij zet de fundamenten uit voor de komende lokale verkiezingen. Daarom zal hij het project duwen. Simon Van Quickelberghe trekt als 29-jarige de lijst. Om de Verruiming en Verjonging kracht bij te zetten neemt Viktor Opsomer als 21-jarige de 3e plaats op de lijst in. Het project krijgt de naam CD&V Vooruit.

Met nog vier maanden te gaan voor de lokale verkiezingen schiet ook CD&V Maarkedal de campagne op gang. CD&V is momenteel de enige oppositiepartij in Maarkedal terwijl ze de grootste politieke fractie is. Velen zijn dan ook benieuwd met wat CD&V voor de dag zal komen.

CD&V stelt wat dat betreft niet teleur. De partij trekt volop de kaart van de verjonging en verruiming.

Verjonging

Iedereen weet dat CD&V pakken ervaring in haar rangen heeft. Mensen die al jaar en dag nadenken over het lokale beleid en die ook al heel wat jaren bestuurservaring op hun palmares hebben. Marc Bauwens is hier uiteraard het beste voorbeeld van, hij is dan ook met een straat voorsprong de populairste politicus én ambitieus. De voorbije jaren waren niet de gemakkelijkste voor CD&V, maar ook in oppositie nam Marc zijn fractie op sleeptouw en speelde hij zijn rol, met veel overtuiging en passie.

Simon Van Quickelberghe was in 2012 nieuw op de CD&V- lijst. Met zijn 23 jaar was hij toen de jongste kandidaat. Vanop een vierde plaats raakte hij rechtstreeks verkozen. Een binnenkomer van formaat! Als voorzitter van de partij heeft Simon heel wat ervaring kunnen opdoen in de Maarkedalse politiek.

De komende legislatuur wil CD&V zelf beleid maken in Maarkedal. Een herhaling van 2012 waarbij de grootste fractie zonder pardon naar de oppositiebanken wordt verwezen, is wat CD&V betreft niet aanvaardbaar. Daarom trekt de partij volop de kaart van de verjonging en verruiming. Concreet betekent dit dat Simon Van Quickelberghe op de eerste plaats staat. Marc Bauwens wordt dan de ideale lijstduwer. De ervaring die de jeugd duwt, dat is een ongelooflijk sterk signaal voor de toekomst.

Marc Bauwens: “Ik heb hier een heel goed gevoel bij. Simon is op dit moment de ideale persoon om de lijst te trekken. Hij is jong en heeft de voorbije zes jaar meermaals bewezen dat hij hier echt klaar voor is. Als architect van dit plan duw ik de lijst met volle overtuiging en ambitie.”

Verruiming

Met dit project wordt de brede Maarkedalse samenleving aangesproken, de blik wordt verruimd. Viktor Opsomer, 21-jarige student politieke wetenschappen zal vanop de derde plaats één van de gezichten zijn van de verruiming. Het project draagt de naam CD&V Vooruit.

Viktor Opsomer: “Als jongere is het steeds moeilijk om zich politiek te engageren. Velen deinzen hier voor terug maar ik vind dit project aantrekkelijk omdat CD&V een duidelijke toekomstvisie heeft waar iedereen aan kan meewerken.”

Van links naar rechts: Viktor Opsomer, Marc Bauwens en Simon Van Quickelberghe