Traditiegetrouw zetten we op ons lenteontbijt een goed doel in de kijker. Dit jaar hebben we gekozen voor team Neushoorn. Een lokaal initiatief dat geld inzamelt voor het kinderkankerfonds. Team Neushoorn is opgericht door Tine en Carl, bij hun zoontje Felix, nu bijna vijf jaar, werd eind 2016 leukemie vastgesteld.

In de zomer van 2017 beslisten ze het lot positief om te keren, en begonnen ze als Team Neushoorn acties op te zetten om fondsen op te halen voor Kinderkankerfonds vzw. Het was hun manier om met de machteloosheid om te gaan en om zelf 'iets' te kunnen doen.

Felix heeft veel lotgenootjes. Het Kinderkankerfonds investeert in gericht wetenschappelijk onderzoek en dat heeft op een relatieve korte termijn de genezingskansen aanzienlijk verbeterd. Elke financiële steun is dan ook meer dan welkom.

CD&V Maarkedal is dan ook heel blij een dergelijk initiatief te kunnen steunen en schenkt Team Neushoorn 400 euro.

Met Felix gaat het ondertussen beter. Na vijf jaar is hij nu officieel leukemievrij, hij mag echter nog niet naar school gaan en kan of mag bijlange nog niet alles, maar Felix en zijn gezin hopen voorzichtig het leven van alledag te kunnen hervatten. We wensen hen alle gelukt toe!

Team Neushoorn steunen kan op verschillende manieren. Lees er alles over op http://site.teamneushoorn.be/wp/.

artikel Het Laatste Nieuws