De ene verkiezing is nog maar net afgelopen en de volgende kondigt zich al aan. Op 26 mei trekken we allen naar de stembus voor de Vlaamse, Federale en Europese verkiezingen. Het worden spannende tijden, dat is zeker. Uiteraard hopen we dat onze eigen partij deze verkiezingen goed doorkomt en dat ze opnieuw mag wegen op het beleid.

Elk jaar nodigen we op ons lenteontbijt een politiek kopstuk uit om een toespraak te komen geven. Iets om naar uit te kijken en zeker in een verkiezingsjaar. Deze keer hadden we de eer en het genoegen om Vincent Van Peteghem, federaal volksvertegenwoordiger en burgemeester van De Pinte, te mogen ontvangen. De coming man in Oost-Vlaanderen, hij bekleedt de derde plaats op de Vlaamse lijst in mei, hield een vlammend betoog en liet een duidelijke indruk na op het publiek. Graag delen we een kort stukje uit zijn speech.

Vincent Van Peteghem: “Wij zijn niet het soort mensen die zomaar op de barricades gaan staan, wij zijn van nature geen revolutionairen of radicalen. Maar, deze keer zullen wij het wel moeten doen op onze eigen manier. Wij kunnen de revolutionairen zijn in een revolutie van de redelijkheid. Van deur tot deur van mens tot mens zullen wij het vertrouwen, de nuance, de redelijkheid uitspreken. Ook hier in Maarkedal. De vorige verkiezing mocht dan wel een tegenvaller zijn, veel belangrijker is dat wie hier jonge mensen zien met een groot engagement voor een toekomst vol redelijkheid. Met Viktor Opsomer als 1ste opvolger en Simon Van Quickelberghe als lokale voorzitter en gemeenteraadslid hebben we daar alle vertrouwen in.”