Bedankt voor alles

11-03-2019

Politiek is een harde stiel. Iedereen die er aan begint, doet dit vanuit een oprecht engagement om onze samenleving beter te maken. Vaak gaat dit ten koste van vrije tijd, bovendien blijft gemeentepolitiek vooralsnog vrijwilligerswerk. Politici krijgen vaak kritiek, soms terecht, omwille van standpunten of ideeën. Maar ze verdienen altijd het grootste respect voor hun maatschappelijk engagement, daar valt uiteindelijk niet over te discusiëren.

Politiek is ook ondankbaar. Jarenlange inzet wordt niet altijd beloond. Dat hebben wij spijtig genoeg ook mogen ervaren na de laatste gemeenteraadsverkiezingen. Bij aanvang van deze legislatuur hebben we in de gemeenteraad afscheid moeten nemen van Steven Lippens en Danny Provost. Twee ervaren rotten met een politieke carriëre om u tegen te zeggen. Ook Evelyne Platteau en Gerda Martens maakten zich jarenlang verdienstelijk in de OCMW-raad. Al deze mensen hebben, elk op hun eigen manier, een steentje bijgedragen voor een mooier en beter Maarkedal. We zijn trots dat ze dit gedaan hebben onder de vlag van CD&V. In naam van onze partij en van elke Maarkedaller, een oprechte dank!